Algemene Voorwaarden

1. Op verzoek van de opdrachtgever zal opdrachtnemer beeldmateriaal kosteloos ter beschikking stellen voor promotiedoeleinden. Deze publiciteitsfoto’s zijn vrij te gebruiken, op voorwaarde dat opdrachtgever de naam van de betreffende fotograaf vermeldt.

2. Tijdens het evenement mogen altijd foto’s worden gemaakt, mits de opdrachtnemer deze foto’s kosteloos mag gebruiken en verspreiden. Video-registraties mogen uitsluitend gemaakt worden na toestemming van de opdrachtnemer.

3. Het afgesproken honorarium is exclusief BTW en reis- en parkeerkosten. Reiskosten worden vergoed op basis van 23ct per kilometer.

4. Redelijkerwijs voor de opdracht benodigde materialen worden door de opdrachtgever aan de opdrachtnemer verschaft, of kunnen worden aangeschaft door de opdrachtnemer, waarna deze kosten aan de factuur van de opdrachtnemer worden toegevoegd. Denk hierbij aan romans ter voorbereiding voor een interview. Kosten hoger dan 50 euro per stuk worden altijd eerst overlegd met de opdrachtgever.

5. Als de opdrachtnemer op de evenementlocatie aanwezig moet zijn tijdens lunch- of dinertijd, dan voorziet de opdrachtgever in een vegetarische maaltijd.

6a. Als de opdrachtgever de uitvoering op de afgesproken datum annuleert, dan betaalt de opdrachtgever de volgende percentages van het afgesproken honorarium:

I. bij annulering 7 dagen of minder voor het evenement: 100% van het honorarium;
II. bij annulering tussen 8 en 14 dagen voor het evenement, 75% van het honorarium;
III. bij annulering tussen 15 en 30 dagen voor het evenement, 50% van het honorarium;
IV. bij annulering langer dan 31 dagen voor het evenement vergoedt de opdrachtgever enkel de daadwerkelijk gewerkte uren

6b. Gemaakte onkosten worden altijd vergoed door de opdrachtgever.

6c. Bij verplaatsing binnen twee maanden na de oorspronkelijke datum kan een eenmalige korting worden overeengekomen.

7. Bestaan de werkzaamheden van opdrachtnemer uit het bij herhaling verrichten van soortgelijke werkzaamheden, dan is sprake van een duurovereenkomst. Opzegging hiervan door opdrachtgever of opdrachtnemer kan uitsluitend met inachtneming van een redelijke opzegtermijn van ten minste drie maanden. Tijdens de opzegtermijn neemt opdrachtgever de gangbare hoeveelheid werkzaamheden af van opdrachtnemer of verstrekt opdrachtgever aan opdrachtnemer een financiële compensatie. Als financiële compensatie wordt redelijk geacht de vergoeding die in de zes maanden voorafgaand aan de opzegdatum gemiddeld per maand aan opdrachtnemer is betaald, te vergoeden per maand dat de overeenkomst voortduurt.

8. Als de opdrachtgever na beëindiging van de samenwerking met de opdrachtnemer een format/concept/titel van opdrachtnemer voortzet, dan betaalt de opdrachtgever daarvoor een nader overeen te komen vergoeding aan de opdrachtnemer.

9. Als voor facturatie aanvullende gegevens nodig zijn, zoals inboekcodes, ordernummers, e.d., dan zorgt de opdrachtgever dat deze voorafgaand aan de uitvoeringsdatum in bezit zijn van de opdrachtnemer.

10. Financiële en privacygevoelige informatie van zowel de opdrachtgever als de opdrachtnemer blijft altijd vertrouwelijk. Hierbij hoort nadrukkelijk ook dat de opdrachtgever niet zonder toestemming telefoonnummer of woonadres van de opdrachtnemer verstrekt aan derden.